HECHT BETIS vs. a legendás Babetta

21. 07. 2022

HECHT BETIS vs. a legendás Babetta

Idén piacra dobtuk a HECHT BETIS elektromos segédmotoros kerékpárt, amely sok vitát váltott ki a többi hasonló géppel összehasonlítva. Természetesen a szemtanúkat a legendás Babettára emlékeztette, amelyet régen különösen a falvakon postások kedveltek. 

Tehát mitől hasonlít annyira Betis a Babettához? Persze főleg azért, mert segédmotoros kerékpárról van szó, ami pedálokkal is fel van szerelve a pedálozáshoz. Nekik köszönhető, hogy a kerékpárhoz hasonlóan motor nélkül is lehet segédmotoros kerékpárral közlekedni, vagy meredek dombon pedálozva segíteni a motor korlátozott teljesítményét.  

                                                                     Jawa Babetta M 207

Ami magát a motorteljesítményt illeti, az eredeti Babettát 1,5 LE teljesítményű kétütemű motorral szerelték fel, az elektromos Betisnél pedig a hátsó kerékben elhelyezett 800 W-os szénkefe nélküli villanymotort. A mértékegységek egyszerű átalakításával könnyen összeadható, hogy a Betis teljesítménye tehát 1,087 LE, ami a Babettához képest harmadával kevesebb teljesítménynek tűnhet. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a belsőégésű és az elektromos motorok teljesítményjellemzői nagyon eltérőek. Míg a Babetta kétütemű motorja csak 4500-as percenkénti fordulatszámon érte el a maximális teljesítményt, addig a villanymotor gyakorlatilag nulla fordulatszámról képes teljes teljesítmény leadására. Ugyanakkor a segédmotoros kerékpár legnagyobb teljesítményére különösen induláskor van szükség, és ebből a szempontból a villanymotor sokkal hatékonyabb. Vezetési tulajdonságait tekintve a Betis több mint egyenrangú az eredeti Babettával.

 

                                  A TV Prima Autoszalon programjának forgatása (Csehország)

A Babettát az évek során több változatban is forgalmazták, köztük kétfokozatú váltóval szerelt modellt vagy kétüléses változatot. A kétfokozatú váltó azonban viszonylag gyakori meghibásodások okozója volt, a kétüléses Babettát az alacsony hatásfokú dobfékek miatt viszonylag korán kivonták a forgalomból. Bár a Betis is kétüléses, hatékony tárcsafékekkel szerelték fel. A Betis a tengelykapcsolóval és sebességváltóval ellátott belső égésű motorok összes betegségét is kiküszöböli. Az elektromos szénkefe nélküli motor nem igényel tengelykapcsolót, nem igényel karbantartást és nagyon hosszú élettartamú.

                                                                  HECHT BETIS PIROS

Babetta átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,8 l volt 100 km-en. 3,5 literes üzemanyagtartállyal szerelték fel, azaz teli tankkal kevesebb mint 200 km. Ebből a szempontból a Betis nem tud megegyezni a Babettával, hiszen egy teljesen feltöltött akkumulátorral maximum 40 km-t tud megtenni. Akinek azonban volt Babettája, az megerősíti, hogy egy teli tank gyakran több hétre is elég volt neki. Tehát ebben a tekintetben az egyetlen különbség az, hogy minden este egyszerűen bedugod a Betist a töltőbe. Ha valakinek tényleg nem elég a Betis hatótávja egy töltéssel, akkor elméletileg nem okoz gondot a második akkumulátor vásárlása. A Betis lítium akkumulátorral működik, amely az ülés alatti helyre van zárva, és nagyon könnyen eltávolítható. Könnyen töltheti tehát a mopeden kívül,

A Babettával szemben a Betis kiváló minőségű LED-es reflektorokkal van felszerelve, amelyeken át lehet váltani az úgynevezett távoli és a tompított üzemmódok között. A Betis LED-es villogókkal is fel van szerelve, a Babettán kézzel kellett mutatni a kanyar irányát, ami adott körülmények között akrobatikus teljesítmény is lehetett. 

Szerző: PST (CZ)

Érdekes cikket kapott?
Ossza meg másokkal




Ez is érdekelheti Önt

Barkácsolás a lakásban: Hogyan szereljünk fel egy kis műhelyt

Barkácsolás a lakásban: Hogyan szereljünk fel egy kis műhelyt

22. 03. 2023

Ha Ön is szeret barkácsolni, de sajnos korlátozott a férőhelye mert egy kisebb a lakásban éli mindennapjait, akkor se…

A tavasz már az ajtón kopogtat! Ön készen áll?

A tavasz már az ajtón kopogtat! Ön készen áll?

08. 03. 2023

A tavasz az az évszak, amikor a kertészek újra munkába állnak, és elkezdenek készülni az új szezonra. Íme néhány tipp a…

A láncfűrész története

A láncfűrész története

11. 01. 2023

Mi a különbség a professzionális és a hobbifűrész között? A hobbifűrészekről gyakran azt állítják, hogy gyengébb…

Védjük meg a pázsitot a kerti tipegők segítségével

Védjük meg a pázsitot a kerti tipegők segítségével

05. 01. 2023

Az ősz és a tél a legmegterhelőbb időszakok a pázsit számára. Hazánkban az utóbbi években a telek viszonylag melegek…